La
zona de musculació és com un gran taller corporal ple de
treballadors del múscul, que s’esforcen per fer pujar i baixar
politges d’estranyes màquines carregades de quilos de ferro.
Tothom mira tothom i ningú mira ningú. També n’hi ha que
aixequen peses a pèl, sense l’ajuda de cap màquina. Aquí al
davant, per exemple, tenim dues mosses plenes de tatuatges als pits i
a les cames, que despleguen una estudiada escenografia, davant
l’espill quilomètric que reflexa les seves esquifides figures.
L’una, estirada a terra panxa enlaire, aixeca les peses per damunt
del cap, ajudada per l’amiga, eixancarrada de genolls sobre seu,
que procura que no perdi l’equilibri, o a fer-li perdre, qui sap.
Se sent més d’un gemec, conseqüència de l’esforç del treball
muscular i no pas –vull pensar– per altres raons més sensitives.
Una mica més enllà hi trobem un aprenent d’atleta que, a peu
dret, aixeca una càrrega mínima mentre el seu company de joc, des
de darrera, li aguanta el tronc perquè el tors quedi ben recte: no
fos cas. La tensió dels pectorals, els bíceps, la musculatura ben
treballada dels tríceps, la composició dels cossos amicals
entrellaçats en un ballet estrany. T’ho miris com t’ho miris,
tot forma part d’un joc galant més que evident que, d’altra
banda, tampoc ningú no es molesta en amagar. Homes?, dones?. No:
persones. A l’altra banda de la gran sala emmirallada, s’hi troba
la peixera de vidre, on una munió de noies, i algun element de sexe
no identificat, comencen l’exercici de joging. La
veu autoritària de la monitora ressona pels altaveus gens discrets
amb la cantarella rítmica del: «yeaahhh!...i un, dos, un,
dos,...uooop!». De seguida tots els autòmats posen els seus xassís
en moviment, imitant els gossos de Paulov. La música és incessant;
el ritme, epilèptic. Algunes nenes de la primera fila estan seques
com un clau. Els mallots que duen enfundats com una segona pell
marquen tot allò que convé marcar, costelles incloses. De fet, més
d’una no té res per ensenyar i, en vés de cremar greixos, faria
bé de fotre’s una bona cansalada amb seques per intentar que
certes formes corporals, associades a l’espècie humana, tornessin
a donar indicis de reaparèixer. Les que estan com volen poden gaudir
de la magnífica simetria dels cossos celestials que els déus els
han donat i el mirall indolent retorna! Quan arriba l’hora del
descans, les amigues de la fila u afluixen els abdominals, riuen, es
toquen, s’abracen, deixen les cabelleres soltes, se les tornen a
lligar, prenen begudes isotòniques i comparteixen una poma ecològica
que una d’elles ha comprat per un euro a la màquina que fa de
pomer. Les de la segona fila també mengen poma, encara que pateixen,
en silenci, que les de la fila u estiguin més primes que elles. Cada
filera voldria tenir els cossos com els de la fila precedent. Les
candidates a models de Rubens, o sigui les dues o tres noies de la
fila cinc, no en volen saber res del mirall traïdor. Aquestes són
les que realment suen la cansalada: els seus mallots de fibra
comencen a fer aigües per tot arreu i no estan gaire lluny del
col·lapse total. Dur, molt dur això de lluitar contra natura per
intentar no canviar la talla del bikini. Algunes d’elles estant
pensant seriosament –intel·ligentment– en engegar la dieta a
prendre pel cul i no posar mai més cara de pomes agres!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada